Vragen. Antwoorden.

Waarom moet ik zelf de mail naar mijn klant versturen? Kan dat niet automatisch?

Het kán ook automatisch, en als je dat liever wil, hoor ik dat graag.
Het idee is:
1) Strippenkaart geeft je een kant-en-klaar emailbericht, maar misschien wil je de tekst aanpassen. Dat gaat het gemakkelijkst in je eigen emailprogramma. Omdat je nou eenmaal het beste thuis bent in je eigen emailprogramma.
2) AGV: Omdat je geen nieuwe 'herleidbare gegevens' opslaat, hoef je niet apart toestemming te vragen.
3) En in je emailprogramma kun je gemakkelijker bij de emailadressen van je klanten. Stel dat ze je nog een keer in Strippenkaart invoert. En iemands email verandert. Dan moet je dat op twee plaatsen veranderen.
4) Je klant krijgt de mail nu rechtstreeks van jou, niet omgeleid via Strippenkaart. Antwoorden van je klant komen dus ook rechtstreeks in je inbox. Wel zo handig.
Het is een experiment. Wel of niet geslaagd? Vertel!

Ik reken 15 minuten voor een strip. Dat worden wel heel lange kaarten. Kan dat handiger?

Hoe meer strippen op 1 kaart, hoe groter de kans dat jij of je klant daar last van heeft met scrollen. Zelf heb je misschien een supersnelle verbinding, maar je klant wil misschien op een krakkemikkige wifi of een dure dataverbinding op hun mobieltje de kaart checken. Daarom is het handiger om kortere kaarten te maken. 52 strippen (= 1 jaar lang 1 keer per week) is het aanbevolen maximum, maar ongeveer 10 is ideaal.
Heb je meer strippen nodig? Overweeg dan om twee of meer kaarten te maken.

Wat kan ik met gearchiveerde strippenkaarten?

Een gearchiveerde kaart kun je niet meer bewerken. Je kunt niet afstempelen en geen aantekening ('note') in de strip maken. Je kunt nog wel de notes lezen. Je kunt ook nog het Kladblok bij de kaart gebruiken.
Gearchiveerde kaarten vind je terug in de Kaartenbak onder Archief of door te zoeken op naam of titel. Je herkent ze aan het rode, gesloten slotje.

Kan ik een gearchiveerde kaart weer activeren?

Nee, dat kan niet. Archiveren zet een kaart op slot. Dat is gedaan om je administratie betrouwbaar te maken. Net zoals de jaarafsluiting van je boekhouding: als het jaar is afgesloten, kun je geen gewone boekingen meer doen.

Kan ik een gearchiveerde kaart verwijderen?

Ja, dat is een extra feature bij een abonnement. Heb je alleen gratis kaarten of een bundel, dan kun je kaarten wel archiveren, maar niet verwijderen.

Waarom kan ik het aantal strippen niet wijzigen?

Het idee is: de klant heeft betaald voor een aantal strippen, dus je kan dat niet zomaar eenzijdig veranderen.
Als je een nieuwe kaart maakt en je hebt je vergist, archiveer hem (of: als je een abonnement hebt: verwijder hem) en maak een nieuwe strippenkaart met het juiste aantal strippen. Als je een bestaande kaart, met stempels en aantekening wilt veranderen, dan wil je wellicht de kaart eerst downloaden als excel, zodat je de gegevens gemakkelijker over kunt nemen.

Hoe maak ik aantekeningen?

Er zijn 2 soorten aantekeningen: het Kladblok (bij een kaart) en de Noot (bij een strip).
1) Kladblok (bij een kaart): In het Kladblok bewaar je je eigen aantekeningen bij een strippenkaart. Bijvoorbeeld voor dingen die je wilt overleggen met je klant,
prijsafspraken die je hebt gemaakt, of andere dingen je bij de hand wilt hebben als je met de strippenkaart werkt
Alleen jij krijgt het Kladblok te zien.
2) Noot (bij een strip) Aantekeningen die juist wel voor je klant bedoeld zijn,
kun je bij een strip schrijven. Klik op het edit icoon in de strip.)

Welke aantekeningen ziet mijn klant?

Het kladblok krijg jij alleen te zien. De Noot (bij een afgestempelde strip) kunnen je klant en jij allebei zien.
De Noot bij een strip kun je dus gebruiken voor een kort berichtje.

Hoe bevestig ik mijn inschrijving?

Ben je de email kwijt of heb je hem nooit ontvangen? Dan kun je de email (opnieuw) aanvragen. Check of het juiste emailadres staat ingevuld. Dat is het emailadres waar je de bevestiging op binnenkrijgt.
Tip: Voeg @strippenkaart.nl meteen even aan je adresboek toe, dan belandt de mail niet in je spam box.

Ik kan niet in mijn account. Wat kan ik doen?

Je kunt een paar dingen proberen. Als het dan nog niet lukt, mail dan naar maud [at ] strippenkaart.nl
1) Heb je je aanmelding bevestigd? Anders kun je na 30 dagen niet meer automatisch inloggen. Ga naar Bevestiging aanvragen en vul je emailadres in. Je krijgt dan een mail met een link waarmee je je alsnog kunt aanmelden.
2) Klopt je emailadres? Op het adres waarmee je je hebt aangemeld krijg je automatisch een bevestigingsmail. Je kunt in je mail zoeken naar een email met als onderwerp [Strippenkaart] of [Strippenkaart] Bevestig je aanmelding. Check of je met hetzelfde emailadres probeert in te loggen. Geen mail gevonden? Dan heb je om een of andere reden nog geen account. Mail me!
3) Heeft jouw organisatie een account met meerdere gebruikers? Dan kun je zelf niet een account aan maken (op het domein van je organisatie). Je krijgt een uitnodiging van de beheerder. Als je met die uitnodiging niet in kunt loggen, neem dan eerst contact op met de beheerder van je organisatie.